Výroba příruby pro závodní šestistupňovou sekvenční převodovku Xtrac

Závodní Pagani Zonda GR má motor umístěn téměř za zády jezdce. Za motorem je umístěna šestirychlostní sekvenční převodovka Xtrac. Převodovku pak drží v chromolybdenovém zadním rámu příruba z leteckého hliníku, vyrobená na pětiosém CNC stroji DMG HSC 105.

Tato příruba odděluje převodovku od diferenciálu, má přesné dosedací drážky a musí být naprosto precizně zatěsněna proti úniku oleje z převodovky. Příruba byla nakreslena v programu Solidworks a dráhy nástroje naprogramovány v CAM programu HSMWorks. Výroba příruby vyžadovala tři upnutí. Celkový čas výroby na stroji byl 4:20 hodin a pro obrábění bylo použito 15 nástrojů. Použitý materiál - Certal, slitina hliníku EN AW 7022.