Výroba suché vany pro závodní šestilitrový Mercedes V12

Sériový motor Mercedes M120 má pod blokem motoru olejovou vanu, ve které se hromadí veškerý přebytečný olej. Pro zvýšení výkonu motoru se používá tzv. "suchá vana", ze které je olej okamžitě odsáván. Její design a výroba ale není procházka růžovou zahradou.

Suchá vana motoru má jednu obrovskou výhodu - rychle se otáčející klika nenaráží do oleje, který je v olejové vaně a motor má větší výkon. Olej je ze suché vany odsáván vícekomorovou olejovou pumpou do zásobníku oleje, odkud je pod tlakem cca 5 barů opět tlačen do mazacích kanálů motoru. Dobře navržená suchá vana může zvýšit výkon motoru až o 15 procent. Taková vana musí splňovat několik podmínek - olej musí co nejrychleji stékat k odsávacím otvorům, vana musí udržet podtlak až 500 milibarů a současně být dostatečně pevná, protože její přední část je nosnou částí motoru a drží motor v rámu.

Suchá vana pro dvanáctiválcový Mercedes byla navržena jako šestikomorová, kdy každá komora vany má samostatné odsávání. Použitý materiál je kovaný hliník (AW 7022). Vana byla vyrobena na 3 upnutí. Celková doba obrábění byla cca 50 hodin.