Hungaroring: Po vítězství v kvalifikaci přišlo velké zklamání

Bezproblémový závodní víkend na Hungaroringu probíhal k naprosté spokojenosti. Antonin Herbeck získal i přes silnou konkurenci pole position do prvního sprintu. Bohové motorsportu však nebyli tentokrát na straně Zondy.

Hned po nejrychlejším kole v kvalifikaci se na obrazovce telemetrie týmu Rock Media objevil poplach. Motor Pagani Zondy vykazoval nízký tlak oleje a tlak rychle klesal až na nulu. Než pilot Antonin Herbeck stačil zastavit, bylo jasné, že těch třicet vteřin bez oleje může být pro motor smrtelných. Prasklý řemen olejového čerpadla zastavil mazání a první místo, kde se nedostatek oleje objevil, byla kliková hřídel motoru. 

Po odtažení vozu do boxu se mechanici marně motor pokoušeli nastartovat. Až po demontáži svíček a promazání válců se motor začal otáčet. Všem bylo jasné, že dvanáctiválec Zondy závod nemusí vydržet. Přesto Antonin Herbeck do prvního sprintu nastoupil. I když se Zondě tradičně nepovedl start z místa a Antonin Herbeck se po startu propadnul až na šestou pozici, během prvního kola se probojoval na druhé místo a začal stahovat náskok na první Saleen GT1, řízený zkušeným Miro Konopkou. Ve druhém kole ale motor definitivně vypověděl službu, zadřely se ložiska na ojnicích, z motoru se zakouřilo a tým tak musel předčasně ukončit svůj nadějný start na Hungaroringu.